Vždy je to o tom, jak se rozhodneš

Jak dávkovat protein?

Jak dávkovat protein?

 

pokud máte rádi proteinový shake, pravděpodobně jste již narazili na různé tabulky ohledně výpočtu dávkování proteinu na základě váhy a sportovního vytížení. Často se tomu přikládá více pozornosti a dělá se z toho velká věda. 

1620148035829

Vše se odvíjí od jídelníčku

Častou chybou je to, že se proteinovým shakem nahrazuje pestrá strava, protože výpočet příjmu bílkovin vychází v astronomických číslech. Doporučuji z pestré stravy přijmout cca 80 % a z doplňků stravy - proteinu cca 20 %.

Obecně vnímám jako zdravou hodnotu příjmu bílkovin cca 1,5-2 g na kilogram své váhy.

Tedy při hmotnosti 80 Kg by příjem bílkovin z pestré stravy v průměru vycházel na  112 g za den a příjem bílkovin z proteinového shaku na cca 28g na den. Tedy jsme cca na jedné odměrce za den :-).

 

Kdy dávkovat protein?

Každému bude vyhovovat jiná doba vzhledem k tomu, že každý z nás má jiný denní režim. Osobně se mi osvědčilo, dát si svůj proteiňák odpoledne. Většinou, když mě honí mlsná :-). Rád si potom do proteinu přidám oblíbenou vanilkovou příchuť nebo si připravím jeden z našich fresh receptů :-).

 

Závěrem...

Nic se nemá přehánět. I ta nejzdravější potravina se velkém množství změní naopak na škodlivou. Důležité je, poslouchat své tělo. Často si samo řekne, kde je hranice.